Šias pareigas einantis darbuotojas vykdo šias funkcijas:
1. priima užpildytas asmenų gyvenamosios vietos deklaracijas, asmenų užpildytus nustatytos formos prašymus įtraukti į gyvenamosios vietos nedeklaravusių asmenų apskaitą ir deklaravimo (prašymo) duomenis patvirtinančius dokumentus bei jų kopijas;
2. patikrina deklaracijoje ar prašyme įrašytų duomenų teisingumą ir atitiktį Gyventojų registro centrinės duomenų bazės duomenims, patvirtina deklaraciją pateikusio asmens tapatybę bei priimtų dokumentų kopijų tikrumą;
3. konsultuoja asmenis gyvenamosios vietos deklaravimo bei asmenų įtraukimo į gyvenamosios vietos nedeklaravusių asmenų apskaitą ir kitais skyriaus kompetencijai priskirtais klausimais;
4. teikia duomenis apie asmenų deklaruotą gyvenamąją vietą ir gyvenamosios vietos nedeklaravusius asmenis Gyventojų registrui, t. y. nustatyta tvarka duomenis įrašo, taiso, keičia ir naikina Gyventojų registro duomenų centrinėje bazėje;
5. priima užpildytas asmenų, išvykstančių iš Lietuvos ilgesniam kaip šešių mėnesių laikotarpiui, deklaracijas ir deklaravimo duomenis patvirtinančius dokumentus bei jų kopijas, patikrina deklaracijoje įrašytų duomenų teisingumą ir atitiktį Gyventojų registro centrinės duomenų bazės duomenims, patvirtina deklaraciją pateikusio asmens tapatybę bei priimtų dokumentų kopijų tikrumą;
6. vykdo Gyventojų registrui teikiamų deklaravimo duomenų kontrolę ir užtikrina pateiktų deklaracijų duomenų perdavimą Gyventojų registrui;
7. priima asmenų prašymus dėl pažymos apie asmens deklaruotą gyvenamąją vietą išdavimo, dėl pažymos apie įtraukimą į gyvenamosios vietos nedeklaravusių asmenų apskaitą išdavimo ir gyvenamosios patalpos savininkų (bendraturčių) prašymus dėl pranešimų apie jiems priklausančioje gyvenamojoje patalpoje savo gyvenamąją vietą deklaravusius asmenis išdavimo;
8. priima asmenų prašymus dėl pažymos apie mirusio asmens paskutinę deklaruotą gyvenamąją vietą ir išduoda pažymą apie mirusio asmens paskutinę deklaruotą gyvenamąją vietą;
9. nustatyta tvarka ir terminais rengia ir pasirašo bei išduoda pažymas asmenims apie jų deklaruotą gyvenamąją vietą, apie įtraukimą į gyvenamosios vietos nedeklaravusių asmenų apskaitą bei pranešimus gyvenamosios patalpos savininkams (bendraturčiams) apie jiems priklausančioje gyvenamojoje patalpoje savo gyvenamąją vietą deklaravusius asmenis;
10. tikrina asmenų gyvenamosios vietos deklaracijas, kai gyvenamoji vieta deklaruojama Savivaldybei nuosavybės teise priklausančiose gyvenamosiose patalpose, ir įveda jų duomenis į Gyventojų registrą;
11. rengia ir pasirašo Savivaldybei nuosavybės teise priklausančių gyvenamųjų patalpų nuomininkams pranešimus;
12. pagal nustatytą tvarką registruoja atitinkamuose registruose:
12.1. asmenų gyvenamosios vietos deklaracijas;
12.2. prašymus įtraukti į gyvenamosios vietos nedeklaravusių asmenų apskaitą;
12.3. išvykimo iš Lietuvos ilgesniam kaip šešių mėnesių laikotarpiui deklaracijas;
12.4. asmenų prašymus dėl pažymos apie asmens deklaruotą gyvenamąją vietą išdavimo ir pažymas apie asmens deklaruotą gyvenamąją vietą;
12.5. gyvenamosios patalpos savininkų (bendraturčių) prašymus dėl pranešimų apie jiems priklausančioje gyvenamojoje patalpoje savo gyvenamąją vietą deklaravusius asmenis išdavimo ir pranešimus apie jiems priklausančioje gyvenamojoje patalpoje savo gyvenamąją vietą deklaravusius asmenis;
12.6. asmenų prašymus dėl pažymos apie įtraukimą į gyvenamosios vietos nedeklaravusių asmenų apskaitą išdavimo ir pažymas apie įtraukimą į gyvenamosios vietos nedeklaravusių asmenų apskaitą;
12.7. pranešimus Savivaldybei nuosavybės teise priklausančių gyvenamųjų patalpų nuomininkams apie šiose gyvenamosiose patalpose savo gyvenamąją vietą deklaravusius asmenis;
12.8. asmenų prašymus dėl pažymos apie mirusio asmens paskutinę deklaruotą gyvenamąją vietą ir pažymas apie mirusio asmens paskutinę deklaruotą gyvenamąją vietą;
12.9. prašymus dėl deklaravimo duomenų taisymo, keitimo ir naikinimo;
13. nagrinėja asmenų prašymus ir skundus, rengia atsakymų projektus;
14. tvarko duomenis informacinėse sistemose naudodamas taikomąsias programas, užtikrina duomenų, kuriuos pats tvarko informacinėje sistemoje naudodamas taikomąsias programas, teisingumą ir slaptumą;
15. paruošia pagal dokumentų tvarkymo ir apskaitos taisyklių ir dokumentų saugojimo taisyklių reikalavimus dokumentų saugojimo bylas, susijusias su asmenų gyvenamosios vietos deklaravimu bei gyvenamosios vietos nedeklaravusių asmenų apskaita, ir perduoda į archyvą saugojimui.
Vykdo kitus su skyriaus funkcijomis susijusius nenuolatinio pobūdžio skyriaus vedėjo pavedimus tam, kad būtų pasiekti įstaigos strateginiai tikslai.
Specialieji reikalavimai:
išsilavinimas – ne žemesnis kaip aukštesnysis išsilavinimas ar specialusis vidurinis išsilavinimas, įgytas iki 1995 metų;
kalbų mokėjimas – privaloma mokėti vieną iš užsienio kalbų (anglų, vokiečių ar rusų) pažengusio vartotojo lygmens B1 lygiu;
ankstesnė darbo patirtis – ne mažesnė kaip 1 metai;
gebėti dirbti „Microsoft Office“ programų paketu;
gebėti valdyti, kaupti, sisteminti, apibendrinti informaciją ir rengti išvadas;
gebėti sklandžiai dėstyti mintis žodžiu ir raštu;
turėti bendravimo įgūdžių, būti nekonfliktiškas.