Pradžia
Lt En

Diskusijos apie grindinių atnaujinimo galimybes išvados

Diskusijos apie grindinių atnaujinimo galimybes išvados

2018 metų rugsėjo 12 dieną kūrybiniame inkubatoriuje „Kultūros fabrikas“ vyko diskusija „Grindinio atnaujinimo galimybės Klaipėdos senamiesčio centrinėje dalyje“. Susitikime dalyvavo apie 30 miestiečių. Pirmoje renginio dalyje buvo pristatyti miesto planai atnaujinti senamiesčio gatves, grindinių būklė, reikalavimai atnaujinimui, pasauliniai pavyzdžiai. Antrojoje renginio dalyje vyko diskusija.

Diskusijos metu išsakytos pagrindinės pastabos ir pasiūlymai:

  1. Klaipėdos senamiestyje daugiausiai gyventojų ir lankytojų srautų yra Tiltų ir Turgaus gatvėse, tačiau apie jų atnaujinimą pristatyme nekalbėta (šios gatvės nėra planuojamos atnaujinti iš PORTIS projekto). Tiltų ir Turgaus gatvėse šaligatviai yra dalinai pritaikyti žmonėms su specialiaisiais judėjimo poreikiais (šalia istorinio, grubaus akmens grindinio yra nutiesti lygios dangos takai). Tačiau ten, kur gatvės kertasi su bruku grįstomis gatvelėmis, judėti yra labai nepatogu, o žmonėms su judėjimo negalia neįmanoma. Gyventojų siūlymas yra Tiltų ir Turgaus gatvėse atnaujinti sankirtas su istoriniu akmens grindiniu grįstomis gatvelėmis nutiesiant sankirtose lygios dangos takus. Turgaus gatvėje tai sankirtos su Kurpių, Mažojo Vandens, Vežėjų, Pasiuntinių, Mėsininkų gatvėmis, Tiltų gatvėje – sankirtos su Daržų, Grįžgatvio, Didžiojo Vandens, Tomo, Jono, Kepėjų ir Kurpių gatvėmis.
  2. Tiltų gatvėje automobiliai važiuoja labai greitai, todėl gatvėje reikia diegti priemones, mažinančias automobilių greitį.
  3. Žvejų gatvė turėtų tapti pirmąja pėsčiųjų gatve Klaipėdos senamiestyje, nes prie Žvejų gatvės ir Danės krantinių yra susikoncentravę daugiausiai kavinių, barų, čia vyksta naktinis gyvenimas, pramogauja miestiečiai ir turistai. Taip pat tai trumpa, tolyn nevedanti gatvė. Pėstiesiems skirta atkarpa galėtų būti nuo Biržos tilto iki sankirtos su Teatro gatve.
  4. Žvejų gatvėje ties Karlskronos aikšte turėtų išsiplėsti taksi automobilių aikštelė, skirta aptarnauti kavinių zonai ties Žvejų gatve ir krantine.
  5. Pristatyme buvo kalbėta apie sprendinius tik dalyje senamiesčio, vienoje Tiltų gatvės pusėje. Buvo atkreiptas dėmesys, kad atnaujinant gatves svarbu nepamiršti atkarpų tarp Tiltų gatvės ir bastionų komplekso, vadinamo Jono kalneliu.
  6. Klaipėdos senamiestį supa gynybinių pilies įtvirtinimų liekanos, kuriuos sudaro piliavietė ir bastionų kompleksas su geriausiai išlikusiu ir atpažįstamu Geldreno ir Kurmarko bastionu – Jono kalneliu. Todėl atnaujinant senamiesčio viešąsias erdves bei gatves yra svarbu stiprinti pėsčiųjų ryšius tarp šių dviejų lankytinų objektų.
  7. Siūloma parengti, o jei yra parengti, tada aktualizuoti, Klaipėdos senamiesčio viešųjų erdvių ir gatvių dizaino principus. Tai būtų rekomendacijos, kuriose numatytas senamiesčio mažosios architektūros, grindinių, viešųjų erdvių detalių charakteris. Tokie dizaino principai užtikrintų, kad visas Klaipėdos senamiestis, net ir įgyvendinant skirtingus techninius projektus, atrodytų vieningai.
  8. Miestiečiai vienbalsiai sutiko, kad Klaipėdos senamiestyje tikrai reikia ir kuo greičiau atnaujinti grindinius, tačiau visų dalyvių nuomone geriau atnaujinti mažiau, bet kokybiškai. Pirmiausiai koncentruoti sprendinius Tiltų, Turgaus ir Žvejų gatvėse, nes jose žmonių srautai didžiausi ir pokyčius pajus daugiausiai miestiečių.
Jūsų vardas
Jūsų el. pašto adresas
Klaidos arba netikslumo aprašymas
Loading
Gyventojams
Skip to content