Pradžia
Lt En

Projektas „Skaitmeninis pilietinis dalyvavimas“

 

Klaipėdos miesto savivaldybė partnerio teisėmis įgyvendina tarptautinį CERV (piliečių,lygybės, teisių, vertybių) programos projektą „Skaitmeninis pilietinis dalyvavimas“ (angl. „Digital civic participation“) (DCP V.2.0)  finansuojama ES lėšomis.

Projekto tikslai:

  • analizuoti, stebėti ir tirti esamas pilietinio e. dalyvavimo priemones ir metodus;
  • ugdyti, mokyti ir įgalinti jaunus piliečius ir savivaldybių darbuotojus apie el. dalyvavimo priemones ir skirtingas koncepcijas, pvz., e. demokratija, dalyvaujamieji vietos valdymo metodai ir kt.;
  • identifikuoti bendras vietines problemas ir iššūkius bei ieškoti bendrų sprendimų
  • kartu su partneriais parengti metodologiją apie skaitmeninį pilietinį dalyvavimą.

Projekto pagrindins partneris - IRTEA – Institute of Research & Training on European Affairs (Graikija)

Partneriai:

  • Starachowicės savivaldybė (Lenkija)
  • Cinisello Balsamo savivaldybė (Italija)
  • POINT organizacija (Rumunija)
  • Klaipėdos miesto savivaldybė (Lietuva)

Projekto trukmė: 24 mėnesiai.

Projekto pradžia - 2022 m. gegužės 1 d.

Projekto pabaiga - 2024 m. balandžio 30 d. 

Numatomos veiklos:

  • Dviejų dirbtuvių organizavimas jaunimui, kurių tikslas išsiaiškinti, kokie yra šalyje pilietinio skaitmeninio dalyvavimo įrankiai (įvyko);
  • Visuomenės apklausa dėl pilietinių skaitmeninių dalyvavimo įrankių naudojimo (įvyko);
  • Tarptautinė konferencija Graikijoje, kurios tikslas aptarti dirbtuvių ir apklausos metu gautas priemones ir parengti metodologijos juodraštį (įvyko);
  • Dviejų dirbtuvių organizavimas savivaldybės darbuotojams ir jaunimui, kurių tikslas išsiaiškinti, kokie skaitmeninio pilietinio dalyvavimo įrankiai gali būti pritaikomi visuomenės gyvenime ar savivaldybės kasdieniniame darbe (įvyko);
  • Jaunimo Hakatonas Graikijoje (2 dienų renginys);
  • Baigiamoji konferencija Graikijoje. 

Klaipėdos miesto savivaldybė dalyvauja projekte „Skaitmeninis pilietinis dalyvavimas V2.0 – DCP V.2.0“

Tarptautinio projekto „Skaitmeninis pilietinis dalyvavimas – DCP V.2.0“ susitikimas Atėnuose

Dirbtuvės 2022-10-11

Dirbtuvės 2022-11-09 

Skaitmeninio pilietinio dalyvavimo dirbtuvės

Akimirkos iš dirbtuvių 2022-11-09

Tarptautinis Hakatonas

Tarptautinio projekto "Skaitmeninis pilietinis dalyvavimas - DCP V2.0" tarptautinė konferencija

Akimirkos iš Skaitmeninio pilietinio dalyvavimo dirbtuvių

Skaitmeninio pilietinio dalyvavimo įrankių vadovas

 

 

 

WP4 nacionalinių renginių ataskaita 2022 m. (Event report)

WP10 nacionalinių renginių ataskaita 2023 m. (Event report)

WP6 tarptautinio susitikimo ataskaita (event report)

WP12 tarptautinio susitikimo ataskaita (Event report)

 

Spaudos pranešimas (Press release)

Pagrindinis projekto įgyvendinimo rezultatas – Skaitmeninio pilietinio dalyvavimo įrankių vadovas – jau parengtas. Sėkmingai įvairias veiklas įgyvendinęs konsorciumas, jauni piliečiai ir savivaldybių darbuotojai projekto gyvavimo ciklo metu pasinaudojo esamomis skaitmeninėmis priemonėmis nacionaliniu ir Europos lygmeniu, išnaudojo galimus jų pritaikymo būdus ir galimybes tiek savo, tiek kituose Europos Sąjungos miestuose.

Šis vadovas – galutinis konkretus projekto „D.C.P. v.2.0“ ir jo metu vykdytų veiklų rezultatas.  Jis buvo sukurtas bendromis projekto konsorciumo jėgomis, ir juo siekiama įvairių tikslų, įskaitant:

Padėti suprasti koncepciją.

Šis vadovas parengtas siekiant padėti skaitytojams įgyti visapusišką supratimą apie skaitmeninio pilietinio dalyvavimo priemones ir jų reikšmę įvairiuose kontekstuose. Jame pateikiami aiškūs ir glausti koncepcijos paaiškinimai, kuriais siekiama užtikrinti, kad skaitytojai suprastų pagrindinius šių priemonių principus ir tikslus.

Suteikti daugiau galių dalyvauti.

Vienas iš pagrindinių vadovo tikslų yra suteikti asmenims ir bendruomenėms galimybę aktyviai dalyvauti sprendimų priėmimo procesuose naudojant skaitmenines priemones. Išsiaiškinę minėtų priemonių funkcijas ir naudą, skaitytojai gali aktyviau dalyvauti bendradarbiavimo iniciatyvose ir prasmingai prisidėti prie savo bendruomenių gerovės puoselėjimo.

Palengvinti praktinio įgyvendinimo procesą.

Šiame vadove pateikiamos ne tik teorinės žinios, bet ir praktinės gairės, kaip galima veiksmingai įgyvendinti skaitmenines dalyvavimo priemones. Pateikiami nurodymai, dalinamasi geriausia praktika ir duodami realūs patarimai, kaip padėti skaitytojams efektyviai naudoti šias priemones.

Skatinti atsižvelgti į etikos principus.

Vadove pabrėžiama, kaip svarbu laikytis etikos principų naudojant skaitmenines dalyvavimo priemones. Jame skaitytojai supažindinami su galimais iššūkiais, tokiais kaip duomenų privatumas, įtrauktis ir galios dinamika, taip pat skatinama taikyti atsakingą ir įtraukią praktiką.

Įkvėpti taikyti naujoves.

Vadovas yra puikus įkvėpimo šaltinis asmenims ir organizacijoms, ieškantiems novatoriškų sprendimų kaip skatinti bendruomenės įsitraukimą ir dalyvavimą sprendžiant problemas.  Pabrėžiami sėkmingi atvejų tyrimai, o skaitytojai skatinami kūrybiškai galvoti apie tai, kaip šias priemones galima pritaikyti pagal savo konkrečius poreikius.

Skatinti skaitmeninį raštingumą.

Šiame skaitmeniniame amžiuje skaitmeninis raštingumas tiesiog būtinas. Šis vadovas padeda tobulinti skaitytojų skaitmeninį raštingumą supažindinant juos su naujomis priemonėmis ir technologijomis, tokiu būdu gerinant jų bendrąsias technologines žinias ir įgūdžius.

Kurti socialinį poveikį.

Galiausiai, šio vadovo edukaciniai tikslai yra susiję su teigiamo socialinio poveikio kūrimu. Juo siekiama suteikti asmenims ir bendruomenėms galimybę veiksmingai naudotis skaitmeninėmis dalyvavimo priemonėmis, skatinant įtraukius sprendimų priėmimo procesus bei inicijuojant teigiamus pokyčius įvairiais lygmenimis.

Kaip priemonė, padedanti įgyvendinti pirmiau išvardintus edukacinius tikslus, šis skaitmeninių dalyvavimo priemonių vadovas gali būti vertingas išteklius visiems, ketinantiems išnaudoti skaitmeninių priemonių potencialą siekiant skatinti visuomenės dalyvavimą ir bendradarbiavimą.

Šiame vadove pateikiama informacija, kuri buvo surinkta vykdant įvairias projekto veiklas ir iniciatyvas.

Visi konsorciumo partneriai įnešė savo indėlį rengiant šį dokumentą. Kiekvienas iš jų pateikė pagrindines išvadas ir medžiagą, kuri buvo parengta projekto metu, taip pat atliko tyrimus ir vadovavo projekto dalyviams viso „skaitmeninio dalyvavimo“ tyrimo proceso metu. Konsorciumo vykdytos konkrečios veiklos:

  • Vietos duomenų rinkimas / poreikių analizė

Pirmiausia partneriai atliko apklausą, kurios metu apklausos anketa buvo išplatinta vietos bendruomenėms dvejopais tikslais:

  • kiekvieno partnerio savivaldybėje surinkti duomenis / atlikti poreikių analizę apie e. dalyvavimo priemonių prieinamumą ir naudojimą, taip pat vietos piliečių poreikius;
  • analizuoti, stebėti ir tirti esamas pilietinio e. dalyvavimo priemones ir būdus.

Remiantis daugiau nei 200 respondentų pateiktais atsakymais, buvo parengtos ataskaitos, kuriose atsispindi vietos situacija šiuo aspektu.

Vėliau, 2022 m. rugsėjo-lapkričio mėn., partneriai surengė 10 dirbtuvių, kurių bendra trukmė – 30 val. ir kuriuose iš viso dalyvavo 284 jauni žmonės. Seminarų tikslas buvo išanalizuoti kiekvienoje šalyje partnerėje / savivaldybėje taikomas esamas skaitmeninio dalyvavimo priemones.

  1. 1-oji tarptautinė konferencija

Šis tarptautinis 4 valandų trukmės renginys net 4-ioms valandoms subūrė 55 dalyvius iš 5 dalyvaujančių šalių. Pagrindinis renginio tikslas buvo nustatyti, pažymėti ir išanalizuoti Europos Sąjungos valstybėse narėse naudojamas skaitmenines priemones ir pasidalinti nuomonėmis bei patirtimi apie priemones, kurias partneriai realiai naudoja vietos / nacionalinėje veikloje skatindamos skaitmeninį pilietinį dalyvavimą.

Dirbant grupėse ir bendradarbiaujant tarptautiniu lygiu dalyviai padėjo parengti pradinį šio vadovo projektą, kuris tuo metu įgavo tik pirminį pavidalą!

  1. Nacionalinės dirbtuvės jaunimui ir savivaldybių darbuotojams

2023 m. sausio–gegužės mėn. konsorciumas iš viso surengė 10 dirbtuvių, kuriose dalyvavo daugiau kaip 100 jaunuolių ir savivaldybių darbuotojų. Dirbtuvėse dalyvavo ekspertai ir kviestiniai pranešėjai, kurie pasidalino savo įžvalgomis apie skaitmeninį dalyvavimą, jo potencialą stiprinant demokratiją ir su tuo susijusius iššūkius bei galimybes. Dalyviai aktyviai dalyvavo entuziastingose ir informatyviose diskusijose, tyrinėjo įvairius skaitmeninių priemonių naudojimo atvejus ir būdus. Dauguma dalyvių sužinojo apie skaitmeninių priemonių panaudojimo būdus, apie kuriuos anksčiau nebuvo nieko girdėję.

Šiomis veiklomis buvo siekiama suteikti daugiau žinių tiek jauniems piliečiams, tiek savivaldybių darbuotojams apie tai, kaip galima panaudoti e. dalyvavimo priemones, ir supažindinti su tokiomis koncepcijomis kaip e. demokratija, dalyvavimo vietos valdyme būdai.

  1. Jaunimo hakatonas

Antrasis tarptautinis mūsų projekto renginys buvo surengtas jaunimo hakatono forma. Jo metu 55 jauni dalyviai ir atstovai iš Graikijos, Lenkijos, Lietuvos, Rumunijos ir Italijos savivaldybių susirinko Atėnuose ir kartu dalyvavo nuostabioje mokymo programoje.

Dviejų dienų trukmės renginio metu buvo sakomos kalbos ir vyko diskusijos.

„Skaitmeninis pilietinis dalyvavimas v.2.0. – D.C.P. v2.0“ – projektas, finansuojamas pagal Europos Komisijos Piliečių, lygybės, teisių ir vertybių (angl. Citizens, equality, rights and values – CERV) programą. Tai į piliečius orientuota, lygybę skatinanti, į ateitį orientuota ir konstruktyvi programa, į kurios veiklą ypač siekiama įtraukti jaunąją kartą, kurios atstovai yra viena iš 2-ų pagrindinių tikslinių grupių. Kita grupė yra savivaldybės darbuotojai.

Projektas sudarytas taip, kad organizacijos ir savivaldybės turėtų galimybę gilinti ir intensyvinti bendradarbiavimą bei diskusijas ilgalaikėje perspektyvoje, kurti tvarius tinklus ir apibrėžti savo ilgalaikę Europos integracijos ateities viziją per aktyvesnio pilietinio dalyvavimo skatinimą.

D.C.P v2.0“ projektas nagrinėja ryšį tarp skaitmeniniu būdu įgalintų dalyvavimo įrankių ir demokratijos, įskaitant tokius aspektus kaip piliečių poreikiai, valstybės valdžia, kolektyviniai veiksmai ir mobilizacija.

Šiuo projektu siekiama skatinti pilietinio ugdymo proceso inovacijas, kad jaunimas aktyviau dalyvautų savo bendruomenių gyvenime.

Įgyvendinant šią naujovę bus parengtas vadovas, kurį bus paprasta naudoti ir kuriame bus surinktas bei pristatytas žinomų e. dalyvavimo įrankių rinkinys su praktiniais pavyzdžiais, padedančiais skatinti aktyvesnį pilietinį dalyvavimą.

Apibendrinant galima teigti, kad projektu siekiama įvertinti, ar tikslinga investuoti į skaitmenines priemones, siekiant padidinti dalyvavimą COVID-19 metu. Vienas iš klausimų, į kurį siekiama rasti atsakymą – išlaikys ar dar daugiau išplės minėtų priemonių ir įrankių naudojimas popandeminiu laikotarpiu tikslinės grupės narių dalyvavimą.

Šiek tiek informacijos apie vadovą

Praktiškai neįmanoma tiksliai apibrėžti, kas yra skaitmeninė demokratija.

Tai iš esmės reiškia demokratinių procesų perkėlimą į internetą. Bet kiek tai padeda vykdyti esamus formalius procesus ir skatinti bei remti aktyvų dalyvavimą?

Skaitmeninė demokratija dažnai siejama su tokiomis sąvokomis kaip visuomenės patalka ir kolektyvinis intelektas (minios išmintis). Viešosiomis konsultacijomis siekiama įtraukti asmenų grupę, kad visi dalyviai komentuotų, keistųsi turimomis žiniomis ir bendradarbiautų spręsdami tam tikras problemas.

Apjungus skirtingus argumentus ir idėjas, dažai pasitelkus technologijas, gaunamas savotiškas bendruomeninis intelektas. Kitais žodžiais tariant, veikdami kartu kaip viena grupė, mes galime priimti protingesnius sprendimus.

Kolektyvinis intelektas panaudojamas tinkamai, kai didelė žmonių grupė pasiekia geresnių rezultatų negu būtų galima pasiekti pasitelkus kiekvieno iš jų asmeniškai dedamas pastangas.

Suteikdama žmonėms daugiau tiesioginių ir interaktyvių dalyvavimo būdų, skaitmeninė demokratija pasinaudoja kolektyviniu gyventojų intelektu.

Pavyzdžiui, balsuodami už pasiūlymą ar iniciatyvas, kurias jie nori remti, žmonės gali tiesiogiai dalyvauti sprendimų priėmimo procese. Be to, skaitmeninė demokratija suteikia galimybę kolektyviai kurti naujus sprendimus keičiantis idėjomis ir argumentais.

Tokio pobūdžio visuomenės indėlio kūrimo procesas žinomas kaip „svarstomoji demokratija“. O tam būtinas informacijos rinkimas, konsultacijos ir argumentavimas.

Iškilus būtinybei skubiai priimti lanksčius sprendimus COVID-19 krizės metu, reguliavimo įgaliojimai iš esmės buvo perduoti vyriausybės ir vietos valdžios institucijoms, dėl ko atsirado disbalansas visuomenės atstovavimo politikos sprendimų priėmimo procese. Prasmingas dalyvavimas yra labai svarbus, jei norima pasiekti socialiai, ekonomiškai ir ekologiškai tvarių rezultatų.

WP 13 Report

Informaciją apie projektą teikia: 

Jaunimo ir bendruomenių reikalų koordinavimo grupė

Grupės vadovė Aistė Valadkienė, 8 46 39 6064, aiste.valadkiene@klaipeda.lt 

 

 

 

Jūsų vardas
Jūsų el. pašto adresas
Klaidos arba netikslumo aprašymas
Loading