Pradžia
Lt En

Projekto "Inter Ventures" renginyje dalintasi sėkmingomis SVV internacionalizacijos istorijomis

Projekto "Inter Ventures" renginyje dalintasi sėkmingomis SVV internacionalizacijos...

Klaipėdos miesto savivaldybės administracija, kartu su viešąja įstaiga „Klaipėda ID“ dalyvauja smulkiojo ir vidutinio verslo (SVV) internacionalizaciją skatinančiame projekte „Inter Ventures“. Projekto tikslas – skatinti smulkaus ir vidutinio verslo internacionalizaciją, gerinant savivaldybės politiniais dokumentais patvirtintų vystymosi krypčių ir/ar programų regioninei plėtrai įgyvendinimą bei gerinant valdymo modelius ir paramos mechanizmus.

2020 m. lapkričio 19 d. įvyko antrasis virtualus projekto partnerių mokomasis vizitas, kuris pakeitė dėl COVID-19 pandemijos atšauktą gyvą projekto partnerių susitikimą Klaipėdoje ir vizitą į sėkmingai internacionalizacijos veiklas vykdančius Klaipėdos regiono SVV subjektus.

Vietoje gyvo projekto partnerių susitikimo ir susipažinimo su gerosiomis Klaipėdos SVV internacionalizacijos praktikomis projekto partneriai patirtimi dalinosi virtualiame renginyje. Renginio metu projekto partneriai, kartu su Klaipėdos miesto SVV subjektų bei Investuok Lietuvoje atstovais. Renginį moderavo Donatas Jonikas - ekonomikos mokslų daktaras, bestselerio „Startup Evolution Curve" autorius bei rinkodaros praktikas su daugiau kaip 14 metų patirtimi. Svarbu paminėti, kad D. Jonikas renginio metu su jo dalyviais padalino ir atliktos Klaipėdos regiono SVV internacionalizacijos tyrimo rezultatais bei savo praktinėmis žiniomis, įgytomis tiek konsultuojant įmones, tik vystant savo verslą.

 

Renginio metu buvo pristatytos 4 Klaipėdoje įkurtos ir sėkmingai į tarptautines rinkas įsiliejusios įmonės:

- UAB “Curtains Calculator”: https://curtainscalculator.com/

Curtains Calculator yra internetinė programa užuolaidų ir žaliuzių pramonei, padedanti klientams planuoti ir apskaičiuoti užuolaidas ir žaliuzes nuo 2017 m. Pagrindinės jų rinkos yra Kanada, Australija, Naujoji Zelandija, Jungtinė Karalystė ir kt.

Įmonės vadovas Darius Baltunis su renginio dalyviais pasidalijo geriausiu rinkodaros sprendimu, kuris padėjo jiems plėstis. Geriausias rinkodaros sprendimas buvo nuvykti į tarptautinę verslo mugę ir pristatyti savo produktą konkrečios rinkos įmonėms. Jie taip pat pasidalijo didžiausia savo pradžioje padaryta klaida, t. y. pasiūlyti paslaugas viso pasaulio įmonėms. Kaip vaizdo įraše sakė D. Baltunis - sunku teikti paslaugas įmonėms, įsikūrusioms skirtingose ​​pasaulio šalyse ir regionuose, nes reikia žinoti tų šalių ar pasaulio regionų specifiką būtent šioje pramonėje, todėl geriau plėstis keliose pasirinktose šalyse, kuriose nustatyti panašūs reikalavimai ir darbo metodai. D. Baltunis taip pat pasidalijo trimis charakterio bruožais, kurie būtini norint patekti į tarptautinę rinką: tai buvimas protingu, „užsidegusiu“ tuo ką darai bei kartais – agresyvumas.

- UAB „Whatagraph“: https://whatagraph.com/

- „Whatagraph“ yra virtualus įrankis, padedantis greičiau suprasti sudėtingą informaciją ir per kelias sekundes suformuojantis grafines duomenų vizualizacijas pagal informaciją, surinktą iš „Google Analytics“, „Google Ads“, „Facebook Ads“, „Instagram“ ir kitų kanalų. Įmonės klientų sąraše yra tokie pavadinimai kaip „Heineken“, „The New York Times“, „Ogilvy“ ir „Berkshire Hathaway“. Whatagraph tai 2015 metais įkurtas startuolis, kurį įkūrė trys broliai - klaipėdiečiai Justas, Tomas ir Andrius.

Vaizdo įraše „Whatagraph“ CTO Artūras Lazajevas pristatė rinkas, kuriose jie dirba - šiuo metu platforma naudojasi maždaug 800 įmonių, o 99 proc. Jų yra ne Lietuvos įmonės. Pagrindiniai bendrovių klientų skirtumai yra tai, kad pagrindinė rinka - JAV yra daug labiau pritaikoma technologijoms nei kitos rinkos, todėl „Whatagraph“ taip pat turi greitai pritaikyti naujas platformas ir įrankius, kad neatsiliktų nuo jų klientų. A. Lazajevas atskleidė pagrindinių žingsnių, kuriuos įmonė turėtų atlikti žengdama į naują rinką, paslaptį - ji turi gerą produktą ir gerą rinkodaros strategiją. pabrėžė, kokius „namų darbus“ jie daro rinkdamiesi kiekvieną naują verslo plėtros kryptį, su kokiais mentaliteto ir verslo etikos skirtumais susiduria kitose šalyse.

- UAB “Interactio”: https://interactio.io/

„Interactio“ yra mobili aplikacija, kuri pakeičia sudėtingą vertimo įrangą konferencijose. Bendrovė, kurią 2014 m. įkūrė trys jauni klaipėdiečiai pirmiausia rinkai pasiūlė programą,  sukurtą norint pakeisti mikrofonus renginiuose ir sulaukė sėkmės StartUp Lithuania konkurse, tačiau antroji idėja buvo gerokai sėkmingesnė - jie sukūrė programą, kuri pakeitė brangias vertimo paslaugas ir nereikalavo, kad vertėjai dalyvautų renginyje, vertimai atliekami programėlės pagalba, todėl vertėjas gali būti bet kurioje pasaulio vietoje. Dabar įmonė dirba su tokiais gigantais kaip „Google“, „Microsoft“, „Amazon“, „Coca Cola“ ir netgi su Jungtinių Tautų ir Europos Komisija.

Vienas iš startuolio įkūrėjų ir įmonės generalinis direktorius Henrikas Urbonas pasakojo apie paramą, gautą pradedantiesiems verslo pradžioje - pristatydama savo pirmąjį produktą „Startup Lithuania“ organizuotame konkurse, įmonė pateko tarp septynių perspektyviausių startuolių Lietuvoje ir gavo galimybę dalyvauti pagrindiniuose verslo pradžios renginiuose Tel Avive, Dubline, San Franciske, Londone ir Helsinkyje. Vėliau „Interactio“ pateko į geriausių Baltijos šalių startuolių dvidešimtuką. H. Urbonas atskleidė būdus, kuriais jiems pavyko surasti partnerius Amerikoje ir kitose šalyse - kai kuriais atvejais jie naudojosi savo kontaktine baze, siuntė daugybę el. laiškų ar net turėjo stovėti priešais būsimų klientų duris ir įrodyti savo produkto vertę. Pagrindinis H. Urbono patarimas visiems, bandantiems patekti į tarptautines rinkas - eikite į tas rinkas ir kalbėkite su žmonėmis bei supraskite jų tikrąsias problemas.

- UAB „Cebeco Grupė“: https://www.cebeco-group.com/

„Cebeco grupės" įmonės nuo 1993 metų sėkmingai veikia medienos gamybos ir statybos pramonėje. Įmonė teikia įvairias statybų montavimo paslaugas Baltijos šalyse ir Skandinavijoje. Įmonė buvo įkurta Klaipėdoje. Bendrovės generalinis direktorius Salvijus Stankus papasakojo apie įmonės augimą ir tai, kaip jie išplėtė savo paslaugas į užsienio šalis - pradėdami nuo mažų projektų užsienio šalyse, jie daugelį metų plečia savo klientų ratą šiose šalyse. Ekonominės krizės metu įmonė ėmė ieškoti naujų rinkų ir toliau augo.

S. Stankus pasidalijo didžiausiomis startuolių ir SVV subjektų, kurios patenka į užsienio rinkas, klaidomis - patekti į naują rinką nėra taip sunku, kaip joje išlaikyti - gauti užsakymus ir įgyti pasitikėjimą, o pagrindinė problema dažniausiai yra psichologiniai ir kultūriniai skirtumai – įmonėms būtina įvertinti rinkų kultūrinius ir vertybinius skirtumus, norint įgyti pasitikėjimą ir rasti klientų toje rinkoje. Jis taip pat patarė kurti ir puoselėti gerus santykius ir reguliariai lankytis pas savo klientus – tai itin svarbu kurtiant ir palaikant draugiškus verslo santykius.

Visus šių sėkmingų įmonių atstovų pasakojimus bei duotus patarimus galite išgirsti vaizdo įraše:

 

 

Komentarai


Komentaro matomumui reikalingas administratoriaus patvirtinimas

{{msg}}

{{comment.name}} {{comment.time | u2date : 'yyyy.MM.dd'}}
{{comment.comment}}
Jūsų vardas
Jūsų el. pašto adresas
Klaidos arba netikslumo aprašymas
Loading
Gyventojams
Skip to content