Pradžia
Lt En

Projektas „Gyvos gatvės“

 

Klaipėda – projekto Gyvos gatvės (Thriving Streets) partneris, vienas iš devynių miestų, susijungusių į URBACT veiksmų planavimo tinklą siekiant darnesnių judumo sprendimų miesto teritorijose ekonominiu ir socialiniu atžvilgiu. 

Darnus judumas jungia įvairias miesto strategines kryptis: Gyvos gatvės jį  sieja su ekonomine gerove, prieinamumu, įtraukimu, dalyvavimu ir sveikata siekiant miestų patrauklumo ir atsparumo.

URBACT veiksmų planavimo tinklai gerina tvarią vietos politiką per integruotą veiksmų planavimą ir organizuotą mainų ir mokymosi procesą tarp Europos miestų.

Gyvos gatvės yra URBACT III projektas, bendrai finansuojamas iš Europos regioninės plėtros fondo. Projekto lyderis ir pagrindinis partneris yra Parmos miestas (Italija). Projekto miestų tinkle esantys miestai:  Antverpenas (Belgija), Nova Gorica (Slovėnija), Igumenica (Graikija), Santo Tirsas (Portugalija), Oradija (Rumunija), Debrecenas (Vengrija), Londono Sadarko rajonas (Jungtinė karalystė).


Projekto vykdymas: 

I etapas - 2019 m. rugsėjo 2 d. - 2020 m. kovo 2 d. (6 mėnesiai);

II etapas - 2020 m. gegužės mėn. - 2022 m. rugpjūčio mėn. (27 mėnesiai)

 

Dalyvavimui šiame projekte pritarė Klaipėdos miesto savivaldybės taryba 2019 m. balandžio 12 d. sprendimu Nr. T2-86.


Projekto komanda Klaipėdos miesto savivaldybėje:

Vadovė – Reda Švelniūtė, Ekonominės plėtros grupės vadovė;

Projekto koordinatorė – Edita Šukytė, Ekonominės plėtros grupės vyr. specialistė;

Finansininkas – Valentina Utaravičienė, Apskaitos skyriaus vyresnioji specialistė.


Projekto priežiūros komitetas:

Pirmininkas – Andrius Dobranskis, Savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotojas;

nariai: Mantė Černiūtė-Amšiejienė, Urbanistikos ir architektūros skyriaus vedėja; Rimantas Mockus, Transporto skyriaus vedėjas.

Šiuo Projektu koncentruojamasi į pagrindinių trijų sričių problematiką:

  1. saugumas viešose miesto erdvėse;
  2. senamiesčio centrinė dalis bemotoriam transportui;
  3. gyventojų motyvavimas keisti mobilumo įpročius.

Siekiamas projekto rezultatas - kartu su užsienio partneriais, mokslo, vietos valdžios, verslo ir bendruomenių atstovais parengtas integruotas veiksmų planas (IAP) dėl ekonominės ir socialinės darnaus judumo priemonių įgyvendinimo Klaipėdos mieste naudos įvertinimo vykdant Darnaus judumo mieste plano priemonę „Bandomieji projektai: gatvių uždarymas automobilių eismui savaitgaliais pagrindinėse senamiesčio gatvėse“.

 

 Klaipėdos miesto savivaldybės atstovės Urbanistikos skyriaus vedėja Mantė Černiūtė-Amšiejienė ir Tarptautinių ryšių ir ekonominės plėtros skyriaus vyriausioji specialistė Vaiva Petkevičienė dalyvavo projekto miestų partnerių susitikime spalio mėn. 2-3 dienomis Parmoje. Tai pirmasis visų miestų atstovų susitikimas, kurio metu buvo gryninama projekto specifika, susipažinta su kitų miestų numatomais vykdyti projektais, aptarti projekto administravimo klausimai ir vykdymo gairės. Paaiškėjo, kad visi miestai numato automobilių eismo apribojimus, kad gatvės taptų labiau gyvos, patrauklios verslui ir gyventojams. Vieniems miestams tai pilotiniai projektai, kaip ir Klaipėdai, o kiti jau planuoja plėtrą ir koncentruojasi ne senamiestyje, o gyvenamuosius ir verslo kvartalus kertančių gatvių eismo ribojimuose.

 

Spalio 3 d. Parma

 

2019 m. lapkričio 21 d. 15 val. Kultūros fabrike, adresu: Bangų g. 5a.. vyko pirmasis formuojamos vietos veiklos grupės susitikimas. Veiklos grupę formuoti padėjo pagrindinis viso projekto ekspertas Chris Roorda iš DRIFT tyrimų instituto Roterdame. Ekspertas lanko visus, projekte dalyvaujančius miestus, susipažįsta su vietos specifika ir padeda suburiant vietos veiklos grupes. Klaipėdoje ekspertas susitiko su projekto komanda miesto savivaldybėje, su Klaipėdos miesto mero pavaduotoju Arūnu Barbšiu ir tarybos nariu Audriumi Petrošiumi. Ekskursijos po senamiestį metu buvo apžiūrėta numatoma projekto vykdymo vieta, aptarta specifika. Vietos veiklos grupės formavimas pradėtas sėkmingai. Pirmojo susitikimo dalyviai labai domėjosi projektu ir pateiktais pasaulio pavyzdžiais. Diskusijose kilo pasiūlymų kaip automobilių eismo ribojimas senamiestyje galėtų kurti palankesnę verslo aplinką senamiesčio kavinėms ir parduotuvėms. Kalbėta, kad projekto veiklų pastovumas, pvz. kiekvieną savaitgalį, galėtų kurti naują tradiciją ir pritraukti daugiau lankytojų. Projektą galėtų lydėti sėmė, jei būtų pasiūlyta veiklų visai šeimai. Įkvėpė Vilniuje vykstančių analogiškų procesų apžvalga, kurią pristatė architektė ekspertė iš Vilniaus Gedimino technikos universiteto Milda Žekonytė. Veiklos grupės dalyviai aktyviai diskutavo ir aptarė įvairias projekto vykdymo galimybes ir problemas.

 

  

Lapkričio 21 d., Klaipėda

 

 

Jūsų vardas
Jūsų el. pašto adresas
Klaidos arba netikslumo aprašymas
Loading
Gyventojams
Skip to content